Handels varslar om sympatiåtgärder med Hotell- och restaurangfacket

Handelsanställdas förbund har idag beslutat om sympatiåtgärder med anledning av Hotell- och restaurangfackets varsel om strejk för en låglönesatsning.

-           Vi stöder självklart Hotell- och restaurangfacket i deras kamp att få en låglönesatsning utan att sälja avtalsinnehåll, säger Handels avtalssekreterare Per Bardh.

Åtgärderna träder i kraft den 20 april 2017 kl. 13.00 och gäller tills vidare. Varslet omfattar de av förbundets medlemmar som arbetar på de företag som omfattas av Hotell- och restaurangfackets stridsåtgärder. Stridsåtgärderna gäller på samma sätt som för Hotell- och restaurangfackets medlemmar.

Ytterligare information lämnas av

Per Bardh, avtalssekreterare Handelsanställdas förbund