Här talar Handels ordförande och 1:a vice ordförande på första maj

Handelsanställdas förbunds ordförande Lars-Anders Häggström och 1:a vice ordförande Susanna Gideonsson deltar i Första maj-firandet i Nyköping respektive Piteå. Årets paroll är ”Kunskap och arbete bygger Sverige”.

Program Nyköping:

12.00 Samling Stora Torget

12.30 Avmarsch till Träffen, Folkets Park

13.15 Tal av Lars-Anders Häggström, ordförande Handelsanställdas förbund

Program Piteå:

10.00 Samling Munksunds Folkets Hus

10.45 Avmarsch till Rådhustorget, Piteå

12.20 Tal av Susanna Gideonsson, förste vice ordförande Handelsanställdas förbund

För ytterligare information kontakta:

Kristina Jogestrand, pressekreterare Handels, tel. 070-675 19 89

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund. Handels har cirka 145 000 medlemmar, varav drygt 100 000 är kvinnor. Cirka 24 procent av medlemmarna är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på www.handels.se.