Nya idéer ska ge Handels fler medlemmar

Istället för att anlita professionella retoriker som medlemsvärvare har Handelsanställdas förbund valt att satsa på unga rekryterare. Ungdomarna har inte någon facklig bakgrund men tillhör den målgrupp Handels vill nå. Handels tar nu till nya grepp för att locka ungdomar till facket.

Kampanjen startar den 1 september, men smygstartade redan sista veckan i augusti. Radioreklamen rullade igång på hemsidan fredagen den 29:e och Handels rekryterare började sitt arbete i köpcentra och gallerior. Hittills har erfarenheterna varit positiva.

- Första veckan har varit bra. Många har varit intresserade och vi har blivit positivt bemötta av folk som vi har pratat med, säger Tina Ikonomidou, projektledare i Malmö.

Även i Göteborg är projektledningen nöjd med den första veckan och många nyfikna har ställt frågor. Även om inte så många ännu tagit steget fullt ut och lämnat in ansökningar om medlemskap så har flera precis som i Malmö och Stockholm ställt frågor och tagit ansökningsblanketter.

För mer information: Sofia Kloo, projektledare Göteborg. 076-102 21 01 Tina Ikonomidou, projektledare Malmö. 076-102 67 47 Jessica Sandberg, projektledare Stockholm. 076-102 59 11

För turnéplan för Handels storstadssatsning, se http://www.handelscity.se