Under denna vecka blir vi fler medlemmar i Handels

Tusentals fackligt aktiva kommer under denna vecka besöka uppemot 10 000 arbetsplatser runtom i landet. Målet är att rekrytera nya medlemmar, berätta om Handels avtalskrav, varför vi vill stoppa hyvling av arbetstider och hur viktigt det är att vara med i facket.

– Varje samtal och varje arbetsplatsbesök spelar roll. Det är extra viktigt nu då vi befinner oss i kölvattnet av domen från arbetsdomstolen som öppnade för arbetsgivare att hyvla timmar från anställda. Nu mer än någonsin behöver vi vara många och starka, säger Susanna Gideonsson, ordförande för Handelsanställdas förbund.

En del i strategin att växa som förbund är de så kallade uppsökeriveckorna som arrangeras varje sedan 20 år tillbaka, nu under vecka 6 och under vecka 37, då fackligt aktiva besöker arbetsplatser runt om i landet för att rekrytera nya medlemmar och diskutera frågor om arbetslivet.

Vill ni följa med på ett arbetsplatsbesök? Handels bjuder in representanter från media att följa med ut till en arbetsplats under vecka 6 (6-10 februari). Ta kontakt med försteombudsman på respektive avdelning om ni är intresserade av att följa med på uppsökeri under denna vecka.

För mer information ta kontakt med:

Sofia Zouagui, pressekreterare, 0738641238
Handels pressjour: 010-450 89 80