Ledningsförändringar i Handelsbanken

Rolf Marquardt har utsetts till CFO i Handelsbanken. Han är sedan 2015 medlem av bankens Senior Management och har sedan september i år arbetat som tillförordnad CFO.

Pål Bergström har utsetts till chef för Handelsbankens Group Compliance. Han är sedan 2016 medlem i bankens Senior Management och har sedan september i år arbetat som tillförordnad chef för Group Compliance.

Stina Petersson har utsetts till chef för Group Human Resources  i Handelsbanken. Hon kommer också att ingå i koncernens Senior Management. Stina Petersson arbetar idag som ansvarig för chefsförsörjning och ledarutveckling inom Group Human Resources.

Samtliga tillträder sina nya befattningar den 7 december 2016.

Stina Petersson efterträder Anders Öhman, som under våren 2017 uppnår avtalad pensionsålder. Han lämnar därmed Senior Management den 7 december 2016. Han kommer därefter, fram till pensioneringen, arbeta i en rådgivande befattning på Group Human Resources.

För ytterligare information kontakta:

Anders Bouvin, koncernchef, + 46 8–22 92 20
Johan Lagerström, informationschef, + 46 8–701 13 95,
+ 46 70–265 80 14
Johan Wallqvist, presschef, + 46 8–701 80 47,+ 46 72–206 34 50

Denna information är sådan information som Handelsbanken är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2016 klockan 08.00 CET. För mer information om Handelsbanken hänvisas till:  www.handelsbanken.se