Stig Claesson ny ordförande för Handelskammaren

Report this content

Stig Claesson har valts till ny ordförande för Handelskammaren i Jönköpings län. Stig Claesson, ägare och vd för Doxa Plast, ersätter därmed den avgående ordföranden Johan Svedberg.

Under måndagens årsmöte beslutades att Stig Claesson tar över posten som ordförande för Handelskammaren i Jönköpings län. Stig Claesson har lång företagserfarenhet från olika branscher, men är kanske mest känd som initiativtagare till Gnosjöupproret som under 2000-talet verkade för att lyfta småföretagarnas problem. Förutom att Stig Claesson är vd på Doxa Plast sitter han i kommunfullmäktige i Värnamo och i Svenskt Näringslivs styrelse.

– Jag är hedrad och tar mig an uppdraget med ödmjukhet och respekt. Jag har alltid varit intresserad av näringslivsfrågor och har bra uppfattning om den politiska agendan. Jag tar med mig mina erfarenheter till en organisation med ett gott varumärke som ger näringslivet en möjlighet att komma till tals.

Jonas Ekeroth, vd för Handelskammaren i Jönköpings län, ser fram emot Stig Claessons tillträde.

– Vi tackar Johan Svedberg för ett bra arbete som ordförande under många år. Samtidigt hälsar vi Stig Claesson välkommen som efterträdare. Med sina erfarenheter och kunskaper kommer han att passa utmärkt i rollen, säger Jonas Ekeroth.

Ledamöter i Handelskammaren i Jönköpings läns styrelse:

Stig Claesson, ordförande – nyval

Lovisa Hamrin, vice ordförande

Bengt Liljedahl

Eric Anderzon

Sven-Åke Sjöstam

Kjell Sture

Maria Wadskog-Emme – nyval

Fredrik Jutnäs – nyval

För mer information, kontakta Handelskammaren i Jönköpings verkställande direktör Jonas Ekeroth, tel. 076-584 60 32.

Handelskammaren i Jönköpings län är en organisation som ägs och drivs av dess medlemmar. Vi verkar för att skapa bra förutsättningar för länets företag.Som en oberoende och självständig medlemsorganisation har vi en unik roll i arbetet med att förbättra företagens möjligheter att utvecklas i regionen. Vi engagerar oss i den politiska debatten, anordnar utbildningar och informationsträffar samt hjälper företag att skapa nätverk. Handelskammaren verkar och stöttar även vid internationell handel.

Handelskammaren i Jönköpings län är till för ditt företag.

Taggar: