Hans Andersson Recycling förvärvar VGÅ AB

Västra Götalands Återvinning AB, VGÅ, och Hans Andersson Recycling har undertecknat ett avtal om övertagande av VGÅ:s verksamhet. Från den 10 juli ingår VGÅ i Hans Andersson Recycling Göteborg AB med Mikael Gustavsson som ansvarig. Med i överlåtelsen följer personal, fyra personer.

VGÅ:s affärsidé är att tillvarata avfallsprodukter såsom aska och kemslam från industrier för användning till täckning av deponier, byggnation av skogsvägar samt som material i skilda konstruktioner.

Hans Andersson Recycling är främst verksamma inom återvinning av metaller, plast, returpapper, farligt avfall, returträ, brännbart avfall, elektronik samt har även en viss returbränsleverksamhet. Avsikten med övertagandet är att utveckla koncernens möjligheter att omhänderta fler komplexa avfallsslag.

- Med Hans Andersson Recycling som ägare kommer VGÅ att utvecklas på ett kraftfullt sätt till gagn för både kunder och samarbetspartners, säger ägarna till Västra Götalands Återvinning AB Lennart Sjöström och Stephan Schrewelius.

- Vi ser fram emot att integrera verksamheterna och bygga vidare på vår satsning inom branschspecifika avfall tillsammans med Stephan Schrewelius och Lennart Sjöström säger Mikael Gustavsson från Hans Andersson Recycling AB.

Fakta Hans Andersson Recycling AB - Hans Andersson Recycling har arbetat med återvinning och avfallshantering sedan 40-talet och är i dag verksamma i hela Sverige och behandlar alla materialslag. Koncernen sysselsätter 350 personer och omsätter 2 miljarder SEK.

Fakta Västra Götalands Återvinning AB - Västra Götalands Återvinning AB startades år 2005. Affärsidén är att ta hand om volymavfall från industrier och kommuner, för att använda dessa i konstruktioner. Bolaget sysselsätter fyra personer och omsätter 18 MSEK.

För mer information kontakta:

Sebastian Wessman, VD Hans Andersson Recycling AB

031 58 69 05, 070 670 65 64