Ny vice vd i Hans Andersson Recycling Stockholm/Göteborg

Hans Andersson gruppen har rekryterat Magnus Carlsson till vice vd för Hans Andersson Recycling Stockholm och Göteborg.

Magnus som senast tiden har arbetat som konsult har lång erfarenhet från återvinningsbranschen, bland annat som regionschef för Sita Sverige Öst. Sebastian Wessman, vd för de två verksamheterna är mycket nöjd med rekryteringen;

-  Vi är oerhört glada att vi har rekrytrat Magnus Carlsson till Hans Andersson koncernen. Magnus breda branscherfarenhet blir en utmärkt förstärkning till vårat redan starka team.

-  Det ska bli mycket spännande att börja arbeta hos Hans Andersson Recycling, säger Magnus Carlsson. Jag har, som tidigare konkurrent, alltid slagits av affärsmanaskapet inom företaget. Jag ser med tillförsikt fram emot att få vara en del av detta genuina familjeföretag.

Magnus som tillträder tjänsten den 2 januari 2015 kommer att utgå från Stockholm men kommer att arbeta över hela landet på projektbasis.

Vid frågor kontakta:

Sebastian Wessman, VD Hans Andersson Recycling Göteborg AB

031-58 69 05, 070- 670 65 64

sebastian.wessman@hansandersson.se

Hans Andersson Recycling hanterar och återvinniner ca 1 200 000 ton material per år, vilket gör oss till en av de största på den svenska marknaden. Vi tar hand om allt avfall oavsett om det gäller returpapper, plast, skrot, metaller, returträ, brännbart avfall, farligt avfall, elektronik eller annat avfall. Företaget ingår i Hans Andersson Holding som sysselsätter 500 personer och omsätter 2,5 miljard SEK.