EP Access: Hansa Medical - Ides erhåller särläkemedelsstatus

Under kvartalet ökade bolagets intäkter till SEKm 0,5 (0,3), genererat av royalty-intäkter från Axis-Shield gällande diagnostikmetoden HBP-analys. Dock ökade även bolagets rörelsekostnader till SEKm 23,0 (6,2). Efter rapporten justerar vi ner vårt försäljningsestimat med SEKm 1 drivet av lägre royalty intäkt från Axis-Shield. Vi justerar även ner utvecklingskostnaderna under 2015E med SEKm 3, drivet av kostnadseffektiva åtgärder under kvartalet.

Läs den fullständiga analysen:  http://epaccess.penser.se/analys/ides-erhaller-sarlakemedelsstatus/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se