Hansa Medical presenterar IdeS på World Orphan Drug Congress USA den 24:e april i Washington D.C.

Presentationen den 24:e april kl. 15:15, fokuserar på Hansa Medicals läkemedelskandidat IdeS för desensitisering inför njurtransplantationer.

World Orphan Drug Congress USA äger rum 23-25 april på Grand Hyatt Washington, Washington D.C. För mer information om kongressen vänligen besök webbsidan: www.terrapinn.com/2014/world-orphan-drug-congress-usa

Bolagspresentationen omfattar Hansa Medicals läkemedelskandidat IdeS, resultaten från IdeS fas I-studie samt de planerade fas II-studierna för 2014.

Emanuel Björne, VD Hansa Medical AB

Mobil: 46 707 17 54 77

Hansa Medical bedriver klinisk utveckling och kommersialisering av innovativa läkemedel och diagnostikmetoder för allvarliga och sällsynta sjukdomar inom inflammation. Projektportföljen omfattar en marknadslanserad diagnostikprodukt, en läkemedelskandidat i klinisk utveckling samt ett prekliniskt forskningsprojekt. Bolagets huvudägare är Bo Håkansson genom Farstorps Gård AB och Nexttobe AB. Hansa Medical är marknadsnoterat på First North, en del av NASDAQ OMX, Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.