Hansa Medical presenterar vid Evercore ISI HealthConX Conference

Lund, 21 november 2018 - Hansa Medical AB (publ) (Nasdaq Stockholm:HMED) (“Hansa Medical” eller “Bolaget”), ett världsledande biopharma-bolag inom inhibering av immunoglobulin G (IgG)-medierade sjukdomar, meddelar idag att Søren Tulstrup, VD och koncernchef för Hansa Medical, kommer att presentera Bolaget vid Evercore ISI HealthConX Conference på Boston Harbor Hotel, Boston, USA, tisdag den 27 november kl 10.35 a.m. (ET), motsvarande kl 16.35 (CET).

En direktsänd webcast kommer att finnas under Investors & Media/Events & Webcast på Bolagets hemsida: http://hansamedical.com/en/investors-media/events/. En inspelning av presentationen kommer att finnas tillgänglig ungefär två timmar efter evenemanget och under två veckor därefter.

Hansa Medical AB (publ)
Emanuel Björne, Vice President Business Development and Investor Relations
Mobiltelefon: 0707-17 54 77
E-post: emanuel.bjorne@hansamedical.com

Cord Communications
Mikael Widell, mediarelationer
Mobiltelefon: 0703-11 99 60
E-post: mikael.widell@cordcom.se

Om Hansa Medical
Hansa Medical är ett biopharma-bolag som utvecklar innovativa immunmodulerande enzymer för behandling i samband med transplantation och akuta autoimmuna sjukdomar. Bolagets läkemedelskandidat imlifidase (IdeS), ett enzym som eliminerar IgG-antikroppar, är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av njurtransplantationspatienter, med betydande potential även vid transplantation av andra organ och vävnader samt akuta autoimmuna sjukdomar. I bolagets utvecklingsportfölj finns även ytterligare lovande läkemedelsprojekt. Under projektnamnet NiceR utvecklas nya innovativa enzymer för eliminering av immunglobuliner för att möjliggöra upprepad dosering vid autoimmuna skov samt inom onkologi. Bolaget är baserat i Lund och Hansa Medicals aktie (ticker: HMED) är noterad på Nasdaq Stockholm.