Hansa Medicals årsredovisning för 2011 publicerad

Hansa Medicals fullständiga årsredovisning för 2011 har offentliggjorts och finns tillgänglig via bolagets webbsida www.hansamedical.com

Den tryckta versionen av årsredovisningen kan beställas på adressen Hansa Medical AB, Investor Relations, P.O. Box 785, 220 07 Lund, via fax 046-12 77 75 eller via e-mail till info@hansamedical.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Emanuel Björne, VD

Hansa Medical är ett biotekniskt utvecklingsbolag fokuserat på inflammatoriska sjukdomar. Bolaget utvecklar innovativa biologiska läkemedel och diagnostikmetoder i partnerskap med större marknadsetablerade bolag och i egen regi. Idag drivs primärt tre utvecklingsprojekt: IdeS, EndoS och HMD-301. Nya forskningsprojekt och produktkandidater genererade genom samarbeten med medicinsk universitetsforskning utvärderas kontinuerligt. Bolagets huvudägare är Bo Håkansson genom Farstorps Gård AB och Bengt Ågerup genom Nexttobe AB. Hansa Medical är marknadsnoterat på First North, en del av NASDAQ OMX, och Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.