Hansa Medicals årsstämma 2014 flyttad till den 3 juni

Hansa Medical meddelar att bolagets årsstämma flyttas från den 7:e maj till den 3:e juni. Årsstämman kommer att hållas kl. 18:00 på Scheelevägen 22 i Lund. En separat kallelse kommer att publiceras senast fyra veckor före stämmodagen.

Emanuel Björne, VD Hansa Medical AB

Mobil: 46 707 17 54 77

Hansa Medical bedriver klinisk utveckling och kommersialisering av innovativa läkemedel och diagnostikmetoder för allvarliga och sällsynta sjukdomar inom inflammation. Projektportföljen omfattar en marknadslanserad diagnostikprodukt, en läkemedelskandidat i klinisk utveckling samt ett prekliniskt forskningsprojekt. Bolagets huvudägare är Bo Håkansson genom Farstorps Gård AB och Nexttobe AB. Hansa Medical är marknadsnoterat på First North, en del av NASDAQ OMX, Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. Informationen i detta pressmeddelande är information som Hansa Medical AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2014 kl. 14:00.