HANZA: Valberedningens inför årsstämman 2018 i HANZA Holding AB (publ)

Vid årsstämman 10 maj 2017 beslutades följande principer för sammansättningen i valberedningen för HANZA Holding (publ):

Utöver styrelsens ordförande och de tre ledamöter i valberedningen som ska utses baserat på kontakter med aktieägarna i turordning bestämd utifrån röststyrka. Valberedningen ska därmed bestå av fyra ledamöter (inklusive styrelsens ordförande).

Valberedningen inför årsstämman 2018 i HANZA Holding AB (publ) har nu utsetts och består av följande ledamöter:

•  Mikael Smedeby, Styrelseordförande i HANZA Holding AB
  •  Gerald Engström
  •  Per Holmberg
  •  Massimo Franzé

Valberedningen ska lägga fram förslag till beslut i följande frågor för årsstämman:

a) Val av ordförande vid stämman,

b) Fastställande av antal styrelseledamöter och styrelsesuppleanter,

c) Fastställande av arvoden och annan ersättning till styrelsen, med uppdelning mellan ordförande och övriga ledamöter,

d) Fastställande av arvoden till revisorer,

e) Val av styrelseledamöter och styrelseordförande, och

f) Val av revisorer

HANZAs årsstämma kommer att äga rum måndagen den 21 maj 2018 i Stockholm

Mikael Smedeby, Styrelseordförande HANZA, tel. 0708-16 18 75, e-post: mikael.smedeby@lindahl.se

Denna information är sådan information som HANZA Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 27 oktober 2017, kl 08.00. Erik Penser Bankaktiebolag är HANZAs Certified Adviser.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Företaget erbjuder en unik kombination av rådgivning och skräddarsydda tillverkningslösningar vilket möjliggör en ökad tillväxt och lönsamhet för dess kunder. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som Kone, Konecranes, Atlas Copco, ABB och Saab Defense.