HANZA erhåller strategiskt viktig order från KLE/Tyri Lights

HANZA har tecknat ett produktionsavtal med KLE/Tyri Lights, vilket kommer att produceras i HANZAs elektronikfabrik i Årjäng.

HANZA Holding AB (publ), Sveriges ledande affärspartner inom tillverkningslösningar, utvecklar samarbetet med industribolaget KLE/Tyri Lights genom ett flerårsavtal med ett uppskattat ordervärde överstigande 30 MSEK på årsbasis.

”Efter en noggrann utvärderingsprocess valde vi HANZA för vår nya produktlinje”, säger Anders Bergman, Inköpschef KLE. ”Avtalet med HANZA ger oss en bra och flexibel tillverkningslösning”.

HANZAs affärsmodell är att öka tillväxt och lönsamhet för produktägare genom att erbjuda effektiva tillverkningskedjor.

”KLE är ett spännande och framgångsrikt bolag som vi är stolta över att samarbete med”, säger Thomas Lindström, vice VD och Sälj/Marknadschef HANZA. ”Vi ser fram emot att bidra till ytterligare framgångar för dem inom LED-teknikområdet”.

KLE/Tyri Lights är ett av de ledande företagen inom utveckling och produktion av LED-belysning för arbetsfordon och finns representerade i mer än 40 länder. www.tyrilights.com

För ytterligare information, kontakta gärna:

Thomas Lindström, Sälj/Marknadschef HANZA: Telefon: 0702-98 39 39, E-post: thomas.lindstrom@hanza.com

Martin Karlberg, VD KLE/Tyri Lights, Telefon: 031-65 93 30, E-post: martin.karlberg@kle.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som HANZA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 augusti 2014 kl. 07.55  Avanza Bank är HANZAs certified adviser.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Bolaget skapar ökad tillväxt och lönsamhet för kunderna genom att leverera kompletta tillverkningslösningar inom mekanik, elektronik, kablage och slutmontering. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. Bland kunderna finns ledande industribolag som Atlas Copco, Ericsson, ABB och Saab Defense. www.hanza.com .