HANZA kallar till extra bolagsstämma

HANZA Holding AB (publ) kallar till en extra bolagsstämma fredagen den 23 oktober 2015 kl. 16.00 i Bolagets lokaler, Brovägen 5, 182 76 Stocksund. Bakgrunden till denna kallelse är att aktieägare representerande mer än 10 procent av aktierna i Bolaget har begärt att en extra bolagsstämma sammankallas för att behandla frågan om val av styrelse. Nämnda aktieägare har därvid föreslagit omval av ledamöterna Per Tjernberg, Björn Boström, Francesco Franzé, Pauli Pöllänen och Mikael Smedeby, samt nyval av den nuvarande suppleanten Håkan Halén.

Läs hela kallelsen

Per Tjernberg, Styrelseordförande, 070-344 73 70
_________________________________________________________________________________________________________

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som HANZA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 oktober 2015 kl. 14.20. Erik Penser Bankaktiebolag är HANZAs Certified Adviser.

Viktig information
Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar HANZAs aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.