HANZA lanserar ytterligare tillverkningsteknologier i Sverige

HANZA Holding AB (publ) lanserar två nya tillverkningsteknologier, värmebehandling och oförstörande provning, vilket ytterligare stärker erbjudandet från HANZAs tillverkningskluster i Sverige

HANZA introducerar värmebehandling, både som ett led i produktionsprocessen och som en fristående tjänst. Vidare har avancerad utrustning för oförstörande provning implementerats i HANZAs Sverigekluster. Teknologibreddningen har utarbetats i nära samarbete med bolagets kunder och sker efter ett så kallat HANZA CORE projekt som omfattar teknologiutveckling, investeringar och utbildningsprogram.

”HANZAs unika affärsmodell med Tillverkningskluster ger en kostnadseffektiv produktion med högre leveransprecision och lägre miljöpåverkan än klassiska kontraktstillverkare”, säger Dag Furtemark, chef för HANZAs Tillverkningskluster i Sverige. ”Den teknologibreddning vi nu genomför ger nya fördelar för våra kunder, bland annat inom flyg och energiområdet”

De nya tjänsterna erbjuds från och med 1 juni 2018.

Erik Stenfors, VD, Tel: 0709 50 80 70, mail: erik.stenfors@hanza.com
Dag Furtemark, Klusterchef Sverige, Tel: 070 512 52 96, mail: dag.furtemark@hanza.com

HANZA moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att samla olika tillverkningsteknologier lokalt skapar vi kortare ledtider, mer miljövänliga processer och ökad lönsamhet åt våra kunder. HANZA grundades 2008 och är i dag ett miljardbolag med verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som ABB, Perkin Elmer, Atlas Copco och Kone. Läs mer på www.hanza.com

Aktierna i HANZA är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB (publ), tel 08-463 83 00