HANZA tilldelas Näringslivspris

Tillverkningsstrategen HANZA har tilldelats Årjängs Kommuns Näringslivspris 2018

Motiveringen till utmärkelsen lyder:

”Företaget har på några år fördubblat sin omsättning och är en ledande högteknologisk fabrik som gjort att företaget konkurrerar väl på den globala marknaden. Ett mer stabilt och lönsamt tillväxtföretag finns knappast i hela Sverige inom verkstadsindustrin. ”

– Det känns hedrande att tilldelas detta pris från Årjängs Kommun, säger Dag Furtemark, Klusterchef Sverige på HANZA, vi har arbetat hårt med att bygga upp ett komplett tillverkningskluster här i Värmland som är konkurrenskraftigt med avseende på effektivitet, totalkostnad och minimerad miljöpåverkan.

Thomas Lindström, vice vd. Tel: 0702-98 39 39. Mail: thomas.lindstrom@hanza.com

Dag Furtemark, Klusterchef Sverige. Tel: 0705-12 52 96. Mail: dag.furtemark@hanza.com

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Företaget erbjuder en unik kombination av rådgivning och skräddarsydda tillverkningslösningar vilket möjliggör en ökad tillväxt och lönsamhet för dess kunder. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som Kone, Konecranes, Atlas Copco, ABB och Saab Defense.