HANZA utökar samarbetet med Saab

HANZA Holding AB (publ), noterat på First North Premier, har erhållit order på kommunikationsutrustning från försvars- och säkerhetsföretaget Saab med leverans 2017.

HANZA har tecknat ytterligare ett produktionsavtal med Saab, som utvecklar världsledande produkter för militärt försvar och civil säkerhet. Avtalet omfattar produktion av datorprodukter till internationell marknad och har ett totalt ordervärde om ca 16 MSEK. Leverans är planerad till sommaren 2017 och produktionen kommer att ske i HANZAs tillverkningskluster i Årjäng.

”Vi har ett tydligt fokus på Security of Supply och ser att HANZA möter både våra kvalitetskrav och den engagemangsnivå som behövs” säger Niclas Lövgren, Head of Vehicle Systems, Saab.

”Vi är stolta över att Saab ger oss förtroendet att fördjupa samarbetet genom ytterligare en en order på kompletta produkter för tuffa miljöer”, säger Erik Stenfors, Koncernchef HANZA. ”Saab ställer höga krav och avtalet är ett bevis på styrkan i vår affärsmodell.”

Erik Stenfors, VD, Tel: 46 709 50 80 70, mail: erik.stenfors@hanza.com
_________________________________________________________________________________________________________

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som HANZA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 maj 2017 kl. 08.30. Erik Penser Bankaktiebolag är HANZAs Certified Adviser.

Viktig information
Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar HANZAs aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Företaget erbjuder en unik kombination av rådgivning och skräddarsydda tillverkningslösningar vilket möjliggör en ökad tillväxt och lönsamhet för dess kunder. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som Kone, Konecranes, Atlas Copco, ABB och Saab Defense.