HANZA vald till produktionspartner av Mantex

HANZA Holding AB (publ) har idag fått order på ett så kallat MIG-projekt för att forma en framtida tillverkningsstrategi åt Mantex AB (publ).

”Vi har fått förtroendet att ansvara för industrialisering och tillverkning av Mantex produkter och samtidigt utarbeta en konkurrenskraftig och hållbar tillverkningsstrategi”, säger Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions HANZA. ”Att bidra till att använda våra naturtillgångar på ett mer effektivt och hållbart sätt går hand i hand med HANZAs vision och målsättning.”

Mantex är ett företag som utvecklar och marknadsför röntgenbaserade produkter för kvalitetsmätning av biobränsle och pappersmassa. Mantex noterade företaget på Nasdaq First North i maj 2017 och planerar en stark framtida tillväxt varför man nu beslutat lägga ut sin tillverkning externt.

”Vi är på väg in i en mycket expansiv fas där vi ser att efterfrågan från kunder ökar snabbt, och därför är det viktigt att hitta en partner som hjälper oss att snabbt färdigställa och producera våra produkter i volym under 2018”, säger Max Gerger, VD Mantex. HANZA kombinerar sin breda erfarenhet av komplett tillverkning med rådgivningstjänster inom industrialisering och supply-chain, vilket passar Mantex bra”.

MIG-projektet påbörjas omgående och tillverkningen som förläggs i Åtvidaberg bedöms vara igång under våren 2018. Omfattningen av avtalet är beroende av Mantex framtida försäljning.

För ytterligare information:

Thomas Lindström, SVP Head of Business Solutions, HANZATel: 0702-983939, e-post: thomas.lindstrom@hanza.com

Max Gerger, VD, MantexTel: +46 70-012 35 72, e-post: max.gerger@mantex.se

Denna information är sådan information som HANZA Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 8 september 2017, kl 08.00. Erik Penser Bankaktiebolag är HANZAs Certified Adviser.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Företaget erbjuder en unik kombination av rådgivning och skräddarsydda tillverkningslösningar vilket möjliggör en ökad tillväxt och lönsamhet för dess kunder. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som Kone, Konecranes, Atlas Copco, ABB och Saab Defense.

Citat

Max Gerger, VD Mantex