HANZAs CFO fortsätter i bolaget

HANZAs CFO, Lars Åkerblom, aviserade i augusti att han avsåg att lämna verksamheten i början av 2018. Nu står det dock klart att Lars fortsätter på HANZA.

HANZA Holding AB (publ), noterat på Nasdaq First North Stockholm, har på kort tid vuxit till ett av Nordens största bolag inom tillverkningsindustrin. Bolaget har nu gått in i en ny fas, bland annat med fokus på att bredda det framgångsrika konceptet till nya kundmarknader.

Inför den kommande expansionsfasen har HANZA förstärkt koncernledningen under året med en operativ chef (COO) och en ny strategisk HR position (SHR). Nu står det även klart att bolagets vVD/CFO fortsätter långsiktigt i bolaget med ett särskilt fokus på den strategiska delen av expansionen.

”Lars har gjort stora insatser under HANZAs uppbyggnad och det är med glädje vi meddelar att Lars fortsätter även under vår expansionsfas”, säger Erik Stenfors, VD HANZA.

Erik Stenfors, VD, Tel: 0709 50 80 70, mail: erik.stenfors@hanza.com

Denna information är sådan information som HANZA Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 25 november 2017, kl 01.45. Erik Penser Bankaktiebolag är HANZAs Certified Adviser.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Företaget erbjuder en unik kombination av rådgivning och skräddarsydda tillverkningslösningar vilket möjliggör en ökad tillväxt och lönsamhet för dess kunder. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som Kone, Konecranes, Atlas Copco, ABB och Saab Defense.