HANZAs spridningsemission har registrerats

HANZA Holding AB (publ) har nu registrerat sin spridningsemission. HANZA har tillförts 22 MSEK före transaktionskostnader och drygt 1 500 nya aktieägare.

Spridningsemissionen på 22 MSEK genomfördes i samband med notering av aktien på Nasdaq OMX First North för att öka antalet aktieägare och resulterade i drygt 1 500 nya aktieägare. Bolaget har erhållit 22,0 MSEK före transaktionskostnader.

Antalet aktier i HANZA ökar genom spridningsemissionen med 757 180 och uppgår till totalt 7 243 500 efter registreringen. Aktiekapitalet ökade med 75 718 och uppgår efter registrering till 724 350 SEK.

Bolaget inväntar betalning för 820 aktier (24 KSEK) som tecknats i emissionen. Dessa aktier förväntas registreras inom kort.

____________________________________________________________________________________________________________

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Erik Stenfors, VD, erik.stenfors@hanza.com, tel.  0709-50 80 70

Lars Åkerblom, CFO, lars.akerblom@hanza.com tel 0707-949878

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som HANZA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juli 2014 kl. 11.00  Avanza Bank är HANZAs certified adviser.

Viktig information

Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar HANZAs aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

HANZA är en snabbväxande industriell affärspartner inom tillverkning. Bolaget skapar ökad tillväxt och lönsamhet för kunderna genom att leverera kompletta tillverkningslösningar inom mekanik, elektronik, kablage och slutmontering. HANZA grundades 2008 och har vuxit till ett miljardbolag. Bolaget har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. Bland kunderna finns ledande industribolag som Atlas Copco, Ericsson, ABB och Saab Defense. www.hanza.com .