Nya resmål 2007

Report this content

Beduinläger i Sahara eller en poloranch i Argentina? Valmöjligheterna i Häst & Sport Resors program för 2007 är stora.
- Ett annat resmål vi tror mycket på är Mexiko, vi har hittat en ranch som uppfyller även mycket högt ställda förväntningar på allt från ridningen, boendet, maten till omgivningen, säger Viveca Lord, VD på Häst & Sport Resor.

Häst & Sport Resor har arrangerat ridresor sedan 1993. Företaget ordnar resor till över 30 länder, i fem världsdelar.
Flera av årets resenyheter drivs av personer som valt att stanna upp mitt i livet och göra helt nya saker. Det gäller Mats som bestämde sig för att lämna Sverige och i stället bli cowboy på en ranch i Colorado. Det gäller också Marianne som lämnade Sverige som tolvåring och som nu är guide bland beduiner i Sahara och visar Tunisien på bästa sätt – till häst
- De brinner verkligen för det de gör och skapar därmed spännande upplevelser för alla som träffar dem, säger Viveca Lord.
Några nyheter i årets utbud från Häst & Sport Resor:
Sahara: En annorlunda och exotisk resa. Svenskfödda Marianne guidar hos beduinerna vars visdom har färgat hennes liv. Logi i ett äkta beduinläger.
Mexiko: Färgstarka invånare, smakrika maträtter, tropiskt klimat och spännande kultur. Fri tillgång till ridning på fina quarterhästar.
Colorado: Bli cowboy för en vecka hos Mats från Sverige. Gästerna får driva och märka boskap. Dagens tuffa ridning avslutas som sig bör på saloonen med en pint öl.
Argentina: Besök en 3000 hektar stor boskaps- och poloranch. Resenärerna får prova både boskapsdrivning och polospel.