Sylvania ToLEDo Tubes ersätter T8-lysrör som drivs med konventionella driftdon

Havells Sylvania lanserar nu en LED-baserad ersättare till T8-lysrör som drivs med konventionella magnetiska driftdon; ToLEDo Tube LED-lysrör. En mycket effektiv, robust och energibesparande nyhet som, tack vare roterbara ändkontakter, går att ställa i rätt vinkel för att utnyttja ljuset optimalt. LED-lysröret låses sedan med ett unikt låssystem som hindrar röret från att rotera - även i miljöer med höga vibrationer. Därför är ToLEDo Tube ett utmärkt bra miljöval för exempelvis parkeringshus, lagerlokaler, industrier och tåg. Att tillverkningen sker i Europa är ytterligare en bonus till den låga driftkostnaden, höga färgåtergivningen och LED-teknikens alla fördelar.

”LED-lysrör är en relativt ny produkt på marknaden och det är roligt att få introducera en LED-baserad ersättare till traditionella T8-lysrör”, säger Marcus Fornehed, produktchef för Havells Sylvania Sverige. ”Vi eftersträvar löpande att utveckla ännu energieffektivare produkter med hjälp av LED-tekniken som är framtidens belysning. Att tillverkningen sker i Europa säkrar inte bara en fortsatt högkvalitativ produktion, det ger också mindre miljöbelastande transporter”.

Sylvania ToLEDo Tube - idealisk för tåg, parkeringshus, industrier och lager

Sylvania ToLEDo Tube har hela 40 000 timmars livslängd och tänder upp utan fördröjning, något som i praktiken ger bättre utnyttjande av belysningsstyrning och ännu större energibesparingar på sikt. Tekniken i ToLEDo Tubse tillåter fler och kortare tändcykler än traditionella T8-lysrör, då de inte behöver någon uppvärmningstid innan de når full effekt. Därför passar de mycket bra i miljöer styrda med närvarodetektering, till exempel parkeringshus och kulvertar. Röret är bestyckat med ett 100 graders roterande ändstycke som gör att ljuset kan riktas på ett smidigt sätt, samtidigt som ett högteknologiskt låssystem hindrar röret att rotera. Detta gör produkten idealisk även i miljöer där det förekommer mycket vibrationer, såsom tåg, parkeringshus, industrier och lagerlokaler för att ta några exempel.

ToLEDo Tube har en mycket robust konstruktion och påverkas inte av kyla (klarar omgivningstemperaturer på mellan -30°C till + 50°C). Lägg därtill att röret inte innehåller något kvicksilver och inte avger någon UV-strålning. ToLEDo Tube är kort sagt ett kvalitetsrör som passar för en rad olika miljöer.

Produktnyheten lanseras i tre olika färgtemperaturer

(3000K-4000K-65000K) och finns för beställning nu.

- 11W ToLEDo Tube motsvarar 18W traditionella T8-lysrör

- 26W ToLEDo Tube motsvarar 36W traditionella T8-lysrör

- 32W ToLEDo Tube motsvarar 58W traditionella T8-lysrör

Tekniska fakta Sylvania ToLEDo Tube LED-lysrör