Havsfrun Investment AB: Substansvärdet per aktie minskade med 1,0 % under april (justerat för återlagd utdelning om 1,50 kr per aktie)

Beräknat substansvärde 30 april 2014 uppgick till 280,7 Mkr (mar 2014: 302,0), motsvarande 23,19 kr per aktie (24,94).

Stockholm 14 maj 2014

Claes Werkell

Claes Werkell, VD Havsfrun Investment AB, 08-506 777 00.

Informationen är sådan som Havsfrun Investment AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 maj 2014 kl. 12.30.

Substansvärderapport 30 april 2014 (pdf)

-------------------------------------------------------------

Havsfrun Investment AB har ca 1 500 aktieägare och ett eget kapital på ca 280 MSEK. Aktien noterades på Stockholmsbörsen 1994 och bolaget har alltjämt samma huvudägare. Havsfruns ultimata mål är att på lång sikt, netto efter omkostnader, uppnå samma förväntade höga avkastning som den globala aktiemarknaden har uppnått på mycket lång sikt, eller bättre, men med mindre värdefall och snabbare återhämtning. Havsfrun förvaltar en globalt diversifierad multistrategiportfölj bestående av noggrant utvalda hedgefonder, vilka av riskspridningsskäl är fördelade på olika marknader och investeringsinriktningar. Läs mer om Havsfruns förvaltningsverksamhet på bolagets hemsida, www.havsfrun.se.

För historiska avkastnings- och riskmått se månadsrapport Aktiv fondportfölj i medföljande länk (pdf):

Månadsrapport april 2014