Havsfrun Investment AB: Substansvärdet per aktie minskade med 1,6 % under juni

Beräknat substansvärde 30 juni 2017 uppgick till 238,0 MKR (maj 2017: 241,8), motsvarande 19,66 kr per aktie (19,98).

Stockholm 7 juli 2017

Jonas Israelsson

Jonas Israelsson, VD Havsfrun Investment AB, 08-506 777 00.

Bolagets pressmeddelanden finns att hämta på www.havsfrun.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 juli 2017 kl. 16.00.

Bilaga:
Substansvärderapport 3 0 juni 2017 (pdf)

-------------------------------------------------------------

Havsfrun Investment AB i korthet
Havsfrun Investment AB har drygt 2 200 aktieägare och ett eget kapital på 238,0 MKR. Aktien noterades på Stockholmsbörsen 1994 och bolaget har alltjämt samma huvudägare. Havsfruns ultimata mål är att på lång sikt, netto efter omkostnader, uppnå samma förväntade höga avkastning som den globala aktiemarknaden har uppnått på mycket lång sikt, eller bättre, men med mindre värdefall och snabbare återhämtning. Havsfrun förvaltar en globalt diversifierad multistrategiportfölj bestående av noggrant utvalda hedgefonder, vilka av riskspridningsskäl är fördelade på olika marknader och investeringsinriktningar. Läs mer om Havsfruns förvaltningsverksamhet på bolagets hemsida, www.havsfrun.se .

För historiska avkastnings- och riskmått se månadsrapport Aktiv fondportfölj i medföljande länk (pdf):

Månadsrapport juni 2017