HCL Technologies utser C Vijayakumar till ny global VD

Noida, Indien och Stockholm, 24 oktober, 2016: HCL Technologies (HCL), ett internationellt ledande företag inom IT-tjänster, meddelar att C Vijayakumar utses till företagets nya globala VD (CEO) med omedelbar verkan.

- HCL har alltid sett nya möjligheter och anpassat sig snabbt efter marknaden. Genom att anpassa sig för transformation har företaget under de senaste åren fortsatt sin tillväxt och funnit en unik position på marknaden, säger Shiv Nadar, Styrelseordförande och Chief Strategy Officer, HCL Technologies. Vijay har länge varit en nyskapande ledare som alltid ligger i framkant. Hans visioner och felfria meritlista gör honom bäst lämpad att leda vår fortsatta resa framåt.

För att påskynda den fortsatta utvecklingen av HCL-lösningar kommer C Vijayakumar öka takten på implementeringen av tillväxtstrategin Mode 1-2-3 för att utveckla nästa generations upplevelsebaserade och resultatinriktade tjänster såsom BEYONDigitalTM, IOT WorksTM samt moln- och säkerhetstjänster. Det blir dessutom viktigt att behålla företagets ledande position för kärntjänsterna och uppnå ännu större momentum inom ekosystemdrivna tjänster och plattformshantering.

- Jag känner mig oerhört hedrad över att få möjligheten att leda HCL Technologies och vi har en unik möjlighet att lyckas i det nya landskapet. Under de senaste två årtiondena har jag haft förmånen att arbeta med team i världsklass och vi har skapat stort värde för våra kunder, medarbetare, investerare och de samhällen vi verkar i. Jag ser fram verkligen fram emot att samarbeta med alla ”ideapreneurs” på HCL när vi inleder nästa fas i vår resa, säger C Vijayakumar, VD, HCL Technologies.

Anant Gupta, som har varit en viktig ledare och starkt bidragit till företagets tillväxt kommer övergå till att driva egna intressen. Vi vill tacka Anant för hans värdefulla arbete och bidrag till vår organisation under de senaste två decennierna.

Utnämningen av C Vijayakumar visar på HCLs vilja och praxis att låta ledarskap övertas inom teknikindustin. Han kommer att fortsätta vara baserad i USA, nära våra kunder och viktiga teknikpartners, vilket ytterligare stärker genomförandet av vår strategi.

About HCL Technologies

HCL Technologies is a leading global IT services company working with clients to impact and redefine the core of their businesses. Since its emergence on the global landscape after its IPO in 1999 and listing in 2000, HCL Technologies, along with its subsidiaries, today operates out of 32 countries and has consolidated revenues of US$ 6.6 billion, for 12 Months ended 30 September, 2016. For the 21st Century Enterprise, HCL focuses on business model transformation, underlined by innovation and value creation, offering an integrated portfolio of services including BEYONDigitalTM, IoT WoRKSTM, Engineering Services Outsourcing and Next–Generation ITO that focuses on integrated infrastructure services, applications services and business services. HCL leverages DRYiCETM, its third generation autonomics and orchestration platform, global network of integrated innovation labs, and global delivery capabilities to provide holistic multi–service delivery in key industry verticals including Financial Services, Manufacturing, Telecommunications, Media, Publishing Entertainment, Retail CPG, Life Sciences Healthcare, Oil Gas, Energy Utilities, Travel, Transportation Logistics and Government. With 109,795 professionals from diverse nationalities, HCL Technologies focuses on creating real value for customers by taking 'Relationships Beyond the Contract'. For more information, please visit www.hcltech.com

Forward–looking Statements

Certain statements in this release are forward-looking statements, which involve a number of risks, uncertainties, assumptions and other factors that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. All statements, other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward–looking statements, including but not limited to the statements containing the words 'planned', 'expects', 'believes’, ‘strategy', 'opportunity', 'anticipates', 'hopes' or other similar words. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding impact of pending regulatory proceedings, fluctuations in earnings, our ability to manage growth, intense competition in IT services, business process outsourcing and consulting services including those factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, customer acceptances of our services, products and fee structures, our ability to attract and retain highly skilled professionals, our ability to integrate acquired assets in a cost-effective and timely manner, time and cost overruns on fixed-price, fixed-timeframe contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, the success of our brand development efforts, liability for damages on our service contracts, the success of the companies /entities in which we have made strategic investments, withdrawal of governmental fiscal incentives, political instability, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of our intellectual property, other risks, uncertainties and general economic conditions affecting our industry. There can be no assurance that the forward-looking statements made herein will prove to be accurate, and issuance of such forward-looking statements should not be regarded as a representation by the Company, or any other person, that the objective and plans of the Company will be achieved. All forward-looking statements made herein are based on information presently available to the Management of the Company and the Company does not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by or on behalf of the Company.

Media contact

Ajay Davessar