• HDR Partners/

HDR Partners rådgivare till snabbväxande strump- och underklädesvarumärket Happy Socks när Scope går in som ny delägare

Report this content

HDR är stolta över att ha agerat rådgivare till Happy Socks i samband med att Scope tillsammans med industrielle rådgivaren Jonas Meerits, går in som nya delägare.

Happy Socks är ett starkt varumärke och en ledande global aktör inom kategorin färgglada strumpor och underkläder. Bolaget har distribution i omkring 70 länder, 8000 återförsäljare världen över och en stark global e-handel. 2014 omsatte bolaget 125 Mkr vilket motsvarar mer än 600 Mkr i detaljhandelsledet.

Scope är ett riskkapitalbolag som investerar tillsammans med entreprenörer i Nordiska tillväxtbolag. Jonas Meerits, tidigare VD för J. Lindeberg är industriell rådgivare till Scope, styrelseledamot i Ellos och delägare i Klättermusen.

För ytterligare information vänligen besök vår hemsida: www.hdrpartners.se eller kontakta:

Carl-Sebastian Zadig - Partner
mobil: +46 70 190 75 52

e-mail: csz@hdrpartners.se
Följ oss på LinkedIn

HDR Partners är sedan starten 2005 en ledande, oberoende svensk Corporate Finance-rådgivare till ägare, ledningar och styrelser avseende försäljningar och förvärv av företag (M&A), publika transaktioner som börsintroduktioner (IPO) och publika bud samt kapitalanskaffningar. Våra uppdragsgivare består av såväl privata som publika företag och Private Equity bolag i Norden. Ett stort fokus på entreprenörsledda företag har lett till att HDR Partners med åren blivit en ledande aktör vid försäljningar och förvärv av privata bolag. Med 55 genomförda transaktioner sedan start är vi en av de mest transaktionsintensiva M&A rådgivarna i branschen.

Taggar: