HEBA renoverar lägenheter i Årsta och Västertorp

HEBA Fastighets AB har kontrakterat Husab Byggnads AB att på totalentreprenad renovera 33 hyreslägenheter i Årsta. Samtidigt bygger man om 1 lokal till 1 ny lägenhet. Projektet startar i november 2017 och färdigställs under 2018.

HEBA har även kontrakterat Morath & Ziethén Bygg AB att på totalentreprenad renovera 42 hyreslägenheter i Västertorp. Samtidigt bygger man om lokaler till 11 nya lägenheter. Projektet startar i januari 2018 och färdigställs under 2018.

- Projekten är ett led i HEBA:s ROT-program som under 2017 har resulterat i 181 renoverade lägenheter och 8 nya lägenheter, där lokaler har byggts om till lägenheter. Med de entreprenadavtal som nu tecknas kommer 75 lägenheter renoveras och 12 nya lägenheter skapas under 2018, säger Lennart Karlsson, vd HEBA Fastighets AB.

Stockholm 2017-09-28

Lennart Karlsson
Vd

För ytterligare information vänligen kontakta Lennart Karlsson, telefon 08-442 44 40

HEBAs affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se