HEBA tar första spadtag i Tullinge

Fredagen den 28 april togs ett första spadtag för 155 nya ungdomsbostäder vid Solskensvägen i Tullinge. De som höll i spaden var Ebba Östlin (s) kommunstyrelsens ordförande i Botkyrka kommun, Per Popovski, vd Wästbygg Projektutveckling Stockholm och HEBA:s vd Lennart Karlsson. Wästbygg uppför bostäderna på totalentreprenad åt HEBA och projektet planeras stå klart i oktober 2018.

- Behovet av bostäder för ungdomar är väldigt stort och det känns riktigt bra att kunna bidra med 155 nya ungdomsbostäder i Tullinge. Samtidigt är vi glada över att etablera verksamhet i Botkyrka kommun där HEBA inte funnits tidigare. Vi räknar med att uthyrningsarbetet av lägenheterna startar vid årsskiftet 2017/18, säger Lennart Karlsson vd HEBA Fastighets AB.

HEBA Fastighets AB (publ) Stockholm den 2 maj 2017
Lennart Karlsson, vd

För ytterligare information vänligen kontakta Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40.

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen, Mid Cap listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se