Heimstaden Bostad AB har anlitat rating institut och rådgivande banker

Heimstaden ABs dotterbolag, Heimstaden Bostad AB, har anlitat Standard & Poor´s för en officiell utvärdering.

"Heimstaden Bostad har som ambition att uppnå en investment grade rating och vi jobbar målinriktat mot detta”, säger Magnus Nordholm, vice VD i Heimstaden AB.

Heimstaden Bostad AB har även anlitat Danske Bank, DNB, JP Morgan samt Nordea för att utreda möjligheterna till en större obligationsemission.

Magnus Nordholm, vVD             0705-29 31 44       magnus.nordholm@heimstaden.com

Adam Lindh, Finanschef            0708-86 96 74       adam.lindh@heimstaden.com

Denna information är sådan information som Heimstaden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 oktober 2018 kl. 08:00 CET.

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige, Norge och Danmark. Heimstaden har ca 35 500 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 66,6 mdkr värde. Heimstaden har en preferensaktie noterad på Nasdaq First North Premier med kortnamnet HEIM PREF samt 2 obligationer på Nasdaq Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Certified Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00.