Heimstaden förvärvar bostadsbestånd i Strängnäs

Heimstaden AB ingick igår avtal avseende förvärv av en bostadsportfölj i Strängnäs.

Beståndet består av 25 fastigheter innehållande 322 lägenheter. Total yta är ca 27 000 kvm och säljare är SSM Holding AB.

Heimstaden är glada över att kunna komplettera befintligt bestånd i Strängnäs och fortsätta utveckla fastigheterna med stort kundfokus.

Tillträdet är planerat till mars 2015 och Nordier Property Advisors har varit säljarens rådgivare i affären.

27 november 2014

Tom Rasmussen                                                                                 Patrik Hall

Investment Manager                                                                           VD

Mob: 0706–85 40 81                                                                           Mob: 0705-85 99 56

Email: tom.rasmussen@heimstaden.com                                          Email: patrik.hall@heimstaden.com

”Heimstaden etablerar, förvaltar, utvecklar och äger, ensam eller tillsammans med andra investerare, bostadsfastigheter omfattande ca 12 000 st. lägenheter i tillväxtregioner i Sverige. Vi erbjuder hyresgästerna trygga och trivsamma boenden i livets olika skeenden samt medinvestorer en professionell investeringsprodukt med en attraktiv riskjusterad avkastning. Bolaget grundades 1998 och ägs sedan 2005 av det norska bolaget Fredensborg AS, som är Norges största privata bostadsbolag.”