Heimstaden undersöker möjligheten att emittera företagsobligationer

Heimstaden AB (publ) (”Heimstaden” eller ”Bolaget”) överväger att emittera icke säkerställda företagsobligationer på den nordiska marknaden under sitt utestående obligationsprogram 2017/2021.

I maj 2017 emitterade Bolaget företagsobligationer om 850 miljoner kronor under ett obligationsprogram om 1 250 miljoner kronor med förfall i maj 2021. Bolaget undersöker nu möjligheten att emittera ytterligare företagsobligationer om upp till 400 miljoner kronor inom samma obligationsprogram.

Carnegie Investment Bank AB har engagerats som finansiell rådgivare och Gernandt & Danielsson Advokatbyrå har engagerats som legal rådgivare i samband med den eventuella emissionen av företagsobligationer.

Magnus Nordholm, vVD                     0705-29 31 44                 magnus.nordholm@heimstaden.com

Adam Lindh, Finanschef                    0708-83 96 74                 adam.lindh@heimstaden.com

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige och Danmark. I Sverige är verksamheten och fastighetsportföljen uppdelad i fyra geografiska områden; Norr, Mitt, Syd och Skåne, med en stark lokal närvaro. Heimstaden har ca 21 800 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 30,8 mdkr värde. Heimstadens preferensaktie är noterad på Nasdaq First North Premier och obligation på Nasdaq Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com.

Denna information är sådan information som Heimstaden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 augusti 2017 kl. 08:45 CET. Heimstadens preferensaktie är listad på Nasdaq First North med kortnamnet  HEIM PREF. Certifed Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00.