Heimstaden växer ytterligare i Lund

Heimstaden har idag avtalat om att förvärva 288 bostadslägenheter, med en yta på drygt 15 000 kvadratmeter, i norra delarna av Lund från Akelius.

- Vi blir i och med förvärvet en av de största ägarna av bostäder i Lund med ett innehav på 758 bostadslägenheter. Den volymen ger oss möjlighet att etablera ett nytt förvaltningskontor i Lund. I förvärvet ingår även möjlighet till nyproduktion av bostäder där de slutliga volymerna inte är klara ännu. Mycket spännande är på gång i närområdet med Max IV och ESS och det är glädjande att vi kan vara med och bidra till den utvecklingen i form av produktion av nya bostäder, säger Fredrik Årman, transaktionschef, på Heimstaden.

Tillträde är planerat till 1 juni 2018.

Patrik Hall, vd, tel 0705 - 85 99 56, email patrik.hall@heimstaden.com
Fredrik Årman, transaktionschef, tel 0705 - 90 04 77, email fredrik.arman@heimstaden.com

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige, Danmark och Norge. Heimstaden har ca 30 500 lägenheter och ett fastig-hetsvärde om ca 50,3 mdkr värde. Heimstadens preferensaktie är listad på Nasdaq First North med kortnamnet HEIM PREF. Certifed Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige, Danmark och Norge. Heimstaden äger ca 30 500 lägenheter till ett fastighetsvärde om 50.2 mdkr. Heimstadens preferensaktie är noterad på Nasdaq First North Premier och obligation på Nasdaq Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com