Heimstaden växer ytterligare i Lund

Heimstaden har idag avtalat om att förvärva 288 bostadslägenheter, med en yta på drygt 15 000 kvadratmeter, i norra delarna av Lund från Akelius.

- Vi blir i och med förvärvet en av de största ägarna av bostäder i Lund med ett innehav på 758 bostadslägenheter. Den volymen ger oss möjlighet att etablera ett nytt förvaltningskontor i Lund. I förvärvet ingår även möjlighet till nyproduktion av bostäder där de slutliga volymerna inte är klara ännu. Mycket spännande är på gång i närområdet med Max IV och ESS och det är glädjande att vi kan vara med och bidra till den utvecklingen i form av produktion av nya bostäder, säger Fredrik Årman, transaktionschef, på Heimstaden.

Tillträde är planerat till 1 juni 2018.

Patrik Hall, vd, tel 0705 - 85 99 56, email patrik.hall@heimstaden.com
Fredrik Årman, transaktionschef, tel 0705 - 90 04 77, email fredrik.arman@heimstaden.com

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige, Danmark och Norge. Heimstaden har ca 30 500 lägenheter och ett fastig-hetsvärde om ca 50,3 mdkr värde. Heimstadens preferensaktie är listad på Nasdaq First North med kortnamnet HEIM PREF. Certifed Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com