Nyhet i sommar: Heinz Picnic size

Report this content

Inför sommarsäsongen introducerar Heinz en ny säsongsprodukt, Heinz Picnic size. Med sina 300 ml är Picnic size Heinz minsta ketchupflaska och perfekt att ta med på sommarens alla äventyr. Samtidigt lanseras en svensk Facebooksida där de 1000 första personerna som ansluter sig ges möjligheten att testa produktnyheten.

Under vår- och sommarmånaderna lever många svenskar ett aktivare liv än under resten av året. Vi umgås i sommarstugan, åker ut på båtutflykt och grillar korv i parken efter jobbet. Vid dessa tillfällen underlättar det att använda sig av Heinz Picnic size, en smakhöjare som tar liten plats och enkelt packas ner i utflyktskorgen.

– Heinz Picnic size innehåller samma goda ketchup som vanligt, helt utan tillsatser. Med vår nya storlek har vi lyssnat på våra kunders önskemål och lanserar nu en flaska i picnic-format som ryms överallt, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz.

Svensk fanpage på Facebook

För att öppna upp för dialog och attrahera gamla såväl som nya fans lanserar Heinz en svensk fanpage på Facebook. Till 1000 första personerna som ansluter sig till sidan ges dessutom möjligheten att beställa hem ett produktprov med Heinz Picnic Size.

– Vi vet att Heinz är ett varumärke som engagerar och ligger många varmt om hjärtat, vilket inte minst märks på vår internationella Facebooksida med över 500 000 fans. Genom vår svenska Heinz-fanpage vill vi även skapa en nära relation med kunderna i Sverige, säger Sophie Rietz-Elvefors.

Produktinformation

Heinz Picnic size är en säsongsprodukt och finns i butik nu. Flaskan rymmer 300 ml (342 g) och har ett rekommenderat cirkapris på 14:90 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz
Tel: 042-38 86 88, 0733-50 77 54
E-post:
sophie.rietz-elvefors@nl.hjheinz.com

För högupplösta bilder och produktprover:
Ebba Göranzon, Prat PR
Tel: 08-545 152 43, 070-410 69 25
E-post: ebba.goranzon@prat.se

Om Heinz
Heinz grundades 1869 i USA och finns sedan 1950-talet på den svenska marknaden. Heinz genomskinliga ketchupflaska har blivit kultförklarad och förutom den klassiska ketchupen och vita bönor i tomatsås har Heinz i Sverige även lanserat naturella bönor, chilisås, ekologisk ketchup, ketchup med mindre socker och mindre salt, sex kalla såser, BBQ sauce, tomatpuré samt Tomato Frito. Läs mer på www.heinz.se eller www.facebook.com/HeinzSverige.

Taggar: