Hemfosa avser att emittera obligationer i SEK

Hemfosa meddelar i dag att bolaget har engagerat Nordea och Swedbank till Joint Bookrunners att arrangera möten med obligationsinvesterare med start den 25 november 2016. En SEK-denominerad icke säkerställd kapitalmarknadstransaktion med tre års löptid kan följa, med förbehåll för rådande marknadsvillkor och slutligt beslut av Hemfosa.

Jens Engwall, VD, jens.engwall@hemfosa.se, mobil: 070 690 65 50

Linda Eriksson, Finanschef, linda.eriksson@hemfosa.se, mobil 072 166 24 28, kontoret 08 448 04 80

Hemfosa är ett svenskt fastighetsbolag inriktat på samhällsfastigheter i Norden med stat och kommun som största hyresgäster. Detta ger stabila intäktsflöden och god direktavkastning. Samtidigt ska Hemfosa skapa värde genom att aktivt delta i transaktionsmarknaden. Per den 30 september 2016 ägde Hemfosa fastigheter med ett totalt fastighetsvärde om cirka 36,7 miljarder SEK, inklusive bolagets andel av fastighetsvärdet i joint ventures. Bolagets stamaktie är noterad sedan mars 2014 och preferensaktien sedan december 2014, båda på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.hemfosa.se.