Hemfrid nu 1000 medarbetare!

​Hemfrid har i dagarna spräckt en magisk gräns och har nu drygt 1000 medarbetare anställda i företaget.

Bolaget, som har sin grund i hemservice men som breddat sitt tjänsteutbud de senaste åren, har i princip dubblerat både antalet medarbetare och omsättning sedan 2007 då skatteavdraget för hushållstjänster infördes.

- Vi har redan anställt mer än 200 personer under årets första 6 månader, säger vd Åsa Andersson Antelli. Vi ser mycket positivt på att kunna ge så många människor en seriös anställning och att skapa arbetstillfällen.

Fakta om Hemfrid:
Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, hantverkstjänster (nytt sedan 2009), samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre, och andra tjänster som förenklar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.

Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet.

Hemfrids värderingar handlar om Kvalitet, Service och Ansvar. Hemfrid har idag 1000 medarbetare, från såväl Sverige som från många andra nationer som underlättar vardagen för många tusen hushåll runt våra storstäder Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

För eventuell ytterligare information kontakta:

Monica Lindstedt, Hemfrids grundare och Styrelseordförande
Tel: 070 425 15 50 eller e-post:
monica.lindstedt@hemfrid.se

Åsa Andersson Antelli, VD Hemfrid i Sverige AB
Tel: 070 425 15 85 eller e-post:
asa.andersson.antelli@hemfrid.se

Lil Larås Lindgren, Marknads- och Informationschef Hemfrid