Kommentar från Hemglass: Domen var väntad

Report this content

Med anledning av Malmö Tingsrätts dom i målet om skadegörelse på en Hemglassbil där Percy Nilsson dömts till 100 000 kronor i böter så lämnar Hemglass försäljningschef Anders Bengtsson följande kommentar:

- Domen blev som vi förväntat oss. Och det känns bra att domstolen slagit fast att det är ett brott att uppföra sig på det här sättet.

Det var i juli 2013 som Percy Nilsson borrade hål i däcket på en glassbil i Höllviken, Skåne, som kördes av en ung medarbetare på Hemglass.

-Att vara Hemglassäljare är ofta det första jobbet för många och därför är det också skönt att det blir tydligt att vuxenvärlden inte har rätt att utsätta en av våra unga medarbetare för obehag på det här sättet, understryker Anders Bengtsson.

Anders Bengtsson, försäljningschef, Hemglass, 08-586 450 45
www.hemglass.se

Fakta Hemglass

Allt började 1968. Antalet frysboxar i hushållen ökade och glasskonsumtion i hemmet blev allt vanligare. Eric Ericsson, ägare av familjeföretaget Kalmar Glassfabrik fick en idé: ”Vi levererar glassen direkt från vår fabrik till kundens dörr”. Anledningen var inte bara att göra det lättare för glassälskare att fylla frysen med glass – utan också att ge dem färskare glass. En jämn och låg lagringstemperatur krävs för att hålla högsta kvalitet. I Hemglass obrutna fryskedja håller all glass och mat högst -18° ända från fabriken till dess att du köper den. Hemglass ägs sedan januari 2014 av det svenska försäljnings- och distributionsföretaget Varsego.