Delårsrapport

DELÅRSRAPPORT VERKSAMHETEN UNDER PERIODEN 1 JANUARI - 30 SEPTEMBER 1998 Förändring % mot föregående år - Nettoomsättning 3 559 mkr (3 413) 4,3 % - Rörelseresultat 112,9 mkr (111,4) 1,3 % - Resultat efter finansiella 114,3 mkr (114,2) 0,1 % poster - Rörelsemarginal 3,2 % (3,3) - Vinst per aktie efter full 3,29 kr (3,29) skatt - Ökad expansionstakt genom nytt etableringssamarbete - Tre nya butiker förvärvade av D-gruppen under tredje kvartalet - Ombyggnation av åtta butiker genomförda och ytterligare två påbörjade - Ytterligare ett nytt bageri färdigställt ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/28/19981028BIT00020/bit0001.doc