Förhandsvisning av nya Hemköp City

Varmt välkommen på presslunch och förhandsvisning av nya Hemköp City i Åhléns City i Stockholm. Den inspirerande butiken gör det enklare att välja vegetariskt på ett innovativt sätt.

Hemköp City blir en nyskapande matbutik med saluhallskänsla som är först att visa upp Hemköps helt nya grepp kring vegetarisk mat.

Flaggskeppsbutiken Hemköp City är en klassisk butik som totalrenoverats. Det centrala läget ger utrymme för eget konditori med konditor, ett stort antal kockar arbetar för att fylla butiken med vällagad färdigmat och blomavdelningen med egen florist skapar en inspirerande entré. En fisk- och delidisk utöver det vanliga ger butiken en saluhallskänsla där stockholmarna dagligen kan botanisera i ett brett utbud av MSC-certifierad fisk och skaldjur.

Var: Hemköp City, under Åhléns City på Mäster Samuelsgatan 57 ingång tunnelbaneplan

Datum: 24 augusti 2017

Tid: 11.30 – 12.30 (butiken öppnar för kunder klockan 14.00)

Vi bjuder på lunch!

Thomas Gäreskog, vd på Hemköp hälsar välkomna och butikschef Niklas Persson och hållbarhetschef Åsa Domeij bjuder på en rundtur i butiken där Hemköps nya grepp kring vegetarisk mat visas och en färsk undersökning om vegetarisk mat presenteras.

Vänligen osa senast tisdagen den 21 augusti, hör även av dig om du inte kan närvara utan enbart vill ha pressmaterial.

Välkommen!

För anmälan och mer information kontakta:

Claes Salomonsson, t.f. presschef Hemköp på mobil 0702-89 89 83 eller epost: claes.salomonsson@axfood.se.

Hemköps mission är att skapa matglädje varje dag. Det breda och prisvärda sortimentet, tonvikten på färskvaror, personlig service och inspirationen är det som kännetecknar Hemköp. Hemköps butiker omsätter
ca 13 miljarder kronor och finns på ca 190 platser i Sverige. Hemköp ingår i Axfood AB (publ).