Hemköp ökade försäljningen med 2,1 procent i april

Hemköp ökade försäljningen med 2,1 procent i april Under april månad ökade Hemköpskedjan försäljningen inklusive moms med 2,1 procent till 484 (474) mkr. Jämförelsen påverkas av att årets påskhandel delvis inföll under mars månad. Ackumulerat under 1999 har försäljningen inklusive moms ökat med 6,1 procent till 1.904 (1.795) mkr. För ytterligare information kontakta: Hemköpskedjan AB Tel 023-589 00 Nils-Erik Johansson ,VD Dan Lundqvist, ekonomi- och finansdirektör Bengt Andersson, marknadsdirektör Hemköp, som är noterat på Stockholms Fondbörs A-lista, är en av Sveriges ledande kedjor inom dagligvaruhandeln med ett 100-tal butiker från Boden i norr till Ystad i söder. Hemköps koncept bygger på hörnstenarna kvalitet, miljö och hälsa. Hemköp omsatte 1998 drygt 4,9 miljarder kronor exklusive moms och rörelseresultatet för 1998 uppgick till 162 mkr. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/19990519BIT00340/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/19990519BIT00340/bit0002.doc