Hemköp startar beställningsservice av Julskinka via Internet

Hemköp startar beställningsservice av Julskinka via Internet I år kommer konsumenterna att kunna förbeställa julskinkan hos Hemköp via Internet. Kunderna får professionell hjälp av Hemköps styckmästare att välja ut en skinka efter de kriterier som lämnats vid beställningen. Där anges önskemål om skinkans vikt, form och fetthalt. Skinkan finns sedan att avhämta på angiven dag i den butik som kunden har valt. Cirka 90 procent av julskinkorna som säljs i svenska butiker har fryslagrats i väntan på julhandeln. Hemköp kan däremot som enda butikskedja garantera färska svenska julskinkor som aldrig varit djupfrysta. Beställningsservicen omfattar även färdigkokt julskinka som bara behöver griljeras, vilket klaras av på en kvart. - Vi ser detta som en test av konsumenternas intresse för att förbeställa varor via Internet. Om försöket faller väl ut, ser vi oanade möjligheter att komplettera butikernas utbud med varor som normalt inte ingår i sortimentet, säger Hemköps marknadschef Bengt Andersson. Internetadressen till Hemköp är www.hemkop.se Från hemsidan klickar man sig enkelt till beställningen av julskinka. Den tekniska lösningen har WM i Falun svarat för. För ytterligare information kontakta: Hemköpskedjan AB Telefon Bengt Andersson, marknadsdirektör 023-589 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/02/19981202BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/02/19981202BIT00220/bit0002.doc