Succé för Hemköps näthandel- och nu utökas den med ytterligare tre butiker i Stockholm

Hemköps e-handelsmodell, med samma sortiment och priser på nätet som i butik och med hemkörning av varorna för endast 20 kronor, har blivit en succé.

Och nu utökas e-handeln med ytterligare tre butiker i Stockholm.

De tre butiker det handlar om är följande:

•  Hemköp Skarpnäck (v45)
  •  Hemköp Vällingby (v46)
  •  Hemköp Mall of Scandinavia (v48)

Sedan tidigare erbjuder Hemköp Torsplan, Hemköp Stäket och Hemköp Djurdgårdsstaden i Stockholm e-handel med lösplock.

– Starten i september för dessa tre butiker har gått över förväntan och inte oväntat är det vår låga hemkörningsavgift som fått konsumenterna att välja Hemköp, säger Thomas Gäreskog, vd för Hemköp.

Och tillägger:

– Så bra att vi vissa dagar redan uppnåt maxtaket av den kapacitet vi klarar av. Det är ett av skälen till att vi också utökar e-handel nu närmast med ytterligare tre butiker i Stockholm.

Sedan lanseringen är söndagar den populäraste beställningsdagen och måndagar den populäraste leveransdagen och just nu väljer ca 90 procent av kunderna att få sina ordrar hemlevererade.

Hemköp levererar redan idag till stora delar av Stockholm och utökar kontinuerligt sina leveransområden.

– En stor del av vitsen med vår e-handel är såklart att vårt erbjudande nu sträcker sig längre bort än våra fysiska butiker når. För att se om man kan få maten hemlevererad via Hemköp är det bara att slå in sitt postnummer på vår hemsida. Vi utökar dessutom kontinuerligt våra hemleveransområden för att allt fler ska kunna ta del av vårt erbjudande säger Anna Åkesson, chef för e-handeln på Hemköp.

Successivt kommer allt fler Hemköpsbutiker framöver att erbjuda e-handel, och även andra städer än Stockholm.

För mera information kontakta:

Claes Salomonsson, tf presschef Hemköp, telefon 070-289 89 83.

Hemköps mission är att skapa matglädje varje dag. Det breda och prisvärda sortimentet, tonvikten på färskvaror, personlig service och inspirationen är det som kännetecknar Hemköp. Hemköps butiker  msätter ca 12 miljarder kronor och finns på ca 180 platser i Sverige. Hemköp ingår i Axfood AB (publ)