Hemsö emitterar 400 mkr under EMTN program

Hemsö har emitterat två obligationer på vardera 200 mkr inom ramen för bolagets EMTN program. Den ena obligationen har förfall 2020-03-09 och löper med rörlig ränta plus en kreditmarginal motsvarande 0,61 procent och den andra obligationen har förfall 2019-01-25 och löper med fast ränta på 0,20 procent.

Rutger Källén, CFO                                                               08-501 170 35

Jonas Rosengren, Finanschef                                               08-501 170 41

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal och stabila hyresgäster. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till 33,6 miljarder kronor. Hemsö har kreditbetyg A- från Standard & Poor´s. Mer information på www.hemso.se

Om oss