Hemsö rekryterar regionchef

Hemsö rekryterar Monica Fallenius som regionchef. Uppgiften är att säkerställa tillväxt och fastighetsutveckling i Hemsös region Öst.

Monica kommer senast från GE Capital Real Estate där hon som fastighetschef haft ansvar för förvaltning och fastighetsutveckling i Stockholm. Monica har även arbetat på bland annat Jernhusen och Fabege.

-       Jag ser en stor potential i Hemsös affärsidé och även i segmentet samhällsfastigheter och jag ser fram mot att få bidra till Hemsös framgång säger Monica Fallenius.

Med en fastighetsportfölj på närmare 23 miljarder i Sverige, Finland och Tyskland är Hemsö en stor aktör i segmentet samhällsfastigheter och det största fastighetsbolaget i denna nisch i Sverige.

-       Det känns väldigt roligt att få välkomna Monica Fallenius till Hemsö. Hon har en gedigen och affärsmässig erfarenhet från fastighetsbranschen säger Hemsös VD Per Berggren.

Monica Fallenius första dag på Hemsö blir den 1 februari.

Per Berggren, VD                                                          08-501 170 01

Hemsö äger, förvaltar och utvecklar fastigheter för samhällsservice inom fastighetskategorierna äldreboende, skola, vård och rättsväsende. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till närmare 23 miljarder kronor. Hemsö finns i 90 svenska kommuner, 15 tyska städer och gjorde under 2013 sitt första förvärv i Finland.  Ägare är Tredje AP-fonden till 85% och AB Sagax till 15%. Mer information på www.hemso.se

Jag ser en stor potential i Hemsös affärsidé och även i segmentet samhällsfastigheter och jag ser fram mot att få bidra till Hemsös framgång.
Monica Fallenius
Det känns väldigt roligt att få välkomna Monica Fallenius till Hemsö. Hon har en gedigen och affärsmässig erfarenhet från fastighetsbranschen.
Per Berggren