DELÅRSRAPPORT 1 MAJ 2004–31 OKTOBER 2004

Förbättrat rörelseresultat till följd av god volymutveckling och högre marginaler

Delårsperioden (maj–oktober) • Nettoomsättningen steg till 383,4 (266,9) Mkr, vilket är en ökning med 44 procent jämfört med föregående år. • Rörelseresultatet ökade med 172 procent till 32,6 (12,0) Mkr till följd av god volymutveckling och förbättrade marginaler. • Resultatet per aktie uppgick under perioden till 38:00 (17:40) kronor. • Rörelsens kassaflöde efter investeringar förbättrades till 2,1 (-27,0) Mkr. • Hemtexkoncernen öppnade under perioden sju butiker och förvärvade därutöver tio butiker som tidigare drivits av franchisetagare. Andra kvartalet (augusti–oktober) • Nettoomsättningen steg till 216,5 (162,4) Mkr, vilket är en ökning med 33 procent jämfört med föregående år. • Rörelseresultatet ökade till 19,5 (10,7) Mkr till följd av god volymutveckling och förbättrade marginaler. • Resultatet per aktie uppgick under perioden till 23:00 (15:50) kronor. • Omsättningen i konsumentledet uppgick för samtliga marknader till 987,3 Mkr för perioden november 2003–oktober 2004. För ytterligare information, vänligen kontakta Hemtex VD och koncernchef, Anders Jansson, eller ekonomi- & finanschef, Tommy Svensson, telefon 033-20 69 00.