Hemtex publicerar årsredovisningen för 2011

Hemtex publicerar i dag årsredovisningen för 2011 på webben: www.hemtex.se. Årsredovisning finns att läsa i PDF-format. Önskas årsredovisningen i tryckt form ber vi dig kontakta Hemtex via e-post: ir@hemtex.se.

För andra året i rad publicerar Hemtex även en Hållbarhetsrapport. Information om Hemtex hållbarhetsarbete samt rapporten för 2011 finns att läsa på hemsidan under rubriken "Vårt ansvar."

För ytterligare information, vänligen kontakta: Manuel Ferrer, pressansvarig Hemtex: 0706-66 02 59.

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 158 butiker i december 2011, varav 135 i Sverige, 21 i Finland och 2 i Estland. Av butikerna är 140 ägda av Hemtexkoncernen och 18 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 december 2011 till totalt 929,3 miljoner kronor.