Inbjudan till press- och analytikerträff

Den 15 februari 2011 presenterar Hemtex resultatet för det fjärde kvartalet samt information om den förestående nyemissionen och vill med anledning av detta bjuda in till en press- och analytikerträff.

Tid: 08.00-09.00 den 15 februari 2011
Plats: Nordic Sea Hotel (lokal Maskinrummet), Vasaplan 4 i Stockholm.

Bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2010 skickas ut klockan 07.00 den 15 februari och publiceras samtidigt på www.hemtex.com/sv/ir

Bokslutet presenteras av vd Erik Gumabon och ekonomi- och finanschefen Ulf Segerström.

Anmälan görs till Manuel Ferrer per e-post: manuel.ferrer@hemtex.se  eller per telefon 0706-66 02 59, senast den 14 februari kl. 12.00.
Välkommen!
Hemtex AB

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 179 butiker i december 2010
, varav 142 i Sverige, 33 i Finland, 2 i Danmark, och 2 i Estland. Av butikerna är 159 ägda av Hemtexkoncernen och 20 av franchiseföretag. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 december 2010 till totalt 1,08 miljarder kronor.