Peder Larsson permanent vd för Hemtex

Hemtex styrelse har i dag utsett Peder Larsson till permanent vd för Hemtex. Efter en lång karriär inom ICA-koncernen, bland annat som vd för ICA Sverige, tillträdde Peder Larsson uppdraget som tillförordnad vd under våren 2011.

- Vi i styrelsen är väldigt glada över att Peder Larsson har valt att tacka ja till att stanna inom Hemtex. Han har haft en viktig roll i den förändringsprocess som präglat Hemtex under de senaste två åren och som gett ett gott resultat, säger Stein-Petter Ski, ordförande i Hemtex.

- Det känns naturligtvis väldigt bra att jag har fått styrelsens förtroende att fortsätta det pågående förändringsarbetet inom Hemtex. Efter sex kvartal i rad med positiv försäljningstillväxt i jämförbara butiker är det tydligt att Hemtex är på rätt väg, säger Peder Larsson.

Peder Larsson kommer att tillträda tjänsten som permanent vd i samband med dagens styrelsebeslut.

För ytterligare information eller kommentarer kontakta Hemtex presschef Manuel Ferrer på telefon: +46(0)70 666 02 59 eller e-post: manuel.ferrer@hemtex.se