Hestra till final i Stora Designpriset

Den 18 april offentliggjordes de fyra företag som juryn har utsett till finalister i årets version av Stora Designpriset.

- Det är hedrande och vi tycker det är särskilt positivt att uppmärksammas för noggrannhet och kvalitet när det kommer till design, kommenterar Marianne Knutsson-Hall, designchef på Hestra.

Stora Designpriset belönar affärsframgångar inom design. Vinnaren erhåller en prissumma om 250 000 kronor. Bakom utmärkelsen står Teknikföretagen i samverkan med SVID och Svensk Form.

Läs mer om priset och rösta på din favorit här: storadesignpriset.se

Se filmen om Hestra och rösta här

Om oss

Familjeföretaget Martin Magnusson & Co grundades 1936 och drivs i dag av tredje generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i småländska Hestra. Handskarna tillverkas i vår egen fabrik och vi köper själva in skinn, tyg, foder och andra material. Vi har därmed full kontroll över hela produktionskedjan och kan säkerställa hög kvalitet i alla led. Flera av företagets modeller görs också för hand av Europas mest erfarna handskmakare.